Yaşam

Arka kapıyı açtı, 42 milyon lirayla uçaktan atladı ve iz bırakmadan ortadan kayboldu: ‘FBI bile bulamadı’

Takvimler 24 Kasım 1971’i gösterdiğinde ABD merkezli havayolu şirketi Northwest Orient Airlines’ın 305 numaralı uçuşunu yapacak olan Boeing 727, Portland-Seattle uçuşu için sorunsuz bir şekilde havalandı.

Her şey şık giyimli, güneş gözlüğü takan bir adamın kabin görevlisi Florence Schaffner’ı yanına çağırmasıyla başladı. Gizemli yolcunun yanına giden Florence, kendisine not uzatan adamı ilk başta anlayamadı. Gizemli yolcunun kendisine verdiği notta telefon numarası olduğunu ve yolcunun kendisiyle konuşmak istediğini düşündüğü için notu açmadı. Notu kendisine uzatan adamın uyarısı üzerine notu açıp inceleyen Florence, ilk başta kendisine korkunç bir şaka yapıldığını düşündü.

Bugün 42 milyon lira yapıyor

Gizemli yolcunun dağıttığı notta, “Hanımefendi, evrak çantamda bir bomba var ve yanıma oturmanızı istiyorum. “Uçağı kaçırdım ve 20 dolarlık banknotlar halinde 200 bin dolar istiyorum (bugün yaklaşık 1 buçuk milyon dolar – yaklaşık 42 milyon lira).” o dedi. Notu kendisiyle birlikte görevde olan Tina’ya gösteren Florence, adama döndü ve bunun komik olmadığını söyledi.

Adamın tepkisi, başka bir kabin ekibi üyesi olan Tina’yı yanına oturtmak ve ona sadece çantayı göstermek oldu. Çantanın içinde kablolar ve pillerle kaplı bombaya benzeyen bir cihaz vardı.

Fidye ve 4 paraşüt istedi

Uçakta bir korsanın bulunduğunu öğrenen pilotlar, hemen resmi makamlar ve şirket sahipleriyle temasa geçti. Havayolu yöneticileri mürettebattan Cooper’ın isteklerini kabul etmelerini istedi. Adamın bombayı patlatmasından endişe ediyorlardı.

Bu sırada kabin ekibi de yolcuları yaşananlardan uzak tutmaya çalışarak uçakta kaos yaşanmasını engellemeye çalışıyordu. Cooper’ın fidyesi için istenen para ve 4 paraşüt hazırlanırken, Boeing 727 havada uçmaya başladı.

Cooper’ın talepleri hazırlandıktan sonra Boeing 727 Seattle’a indi. Kabin görevlilerinden Tina, Cooper’ın isteği üzerine parayı ve paraşütleri almak için uçağın dışında bekleyen görevlilerin yanına gitti. P. Pilotlara kalkışa hazırlanmalarını söyledi.

Paraşütle atladı, pilot gibi her şeyi ayarladı

Geri kalan mürettebat Cooper’ın bir sonraki isteğinin ne olacağını merak ederken kabin görevlisi Tina, Cooper’a nereye gideceklerini sordu. Hava korsanının kabin görevlisine cevabı ‘Güzel yer’olmuş.

bakır,pilotlardan Meksika şehri ‘ye doğru uçmalarını istedi. Ancak pilotların uçuş sırasında uymak istediği bazı kurallar vardı. Hangi pilotlar? yükseklikte Ne kadar hızlı gitmeleri gerektiğini söyleyen Cooper, uçağın arka kanatlarının arkasındaki kapının da açık bırakılmasını istese de pilotlar, uçuş güvenliğine aykırı olacağı gerekçesiyle buna itiraz etti. Cooper, uçuş sırasında Tina’nın yardımıyla kapıyı açtı.

Paranın bir kısmı gömülü bulundu: asla yakalanmadı

1980 yılında ailesiyle birlikte kamp yapan bir çocuk, Cooper’ın atladığı bölgenin yakınında bir manzara buldu. Columbia Nehri Kıyıda gömülü 5 bin 800 dolar buldu. Banknotların üzerindeki seri numaraları ve Cooper’a teslim edilen paranın seri numaraları ortaya çıktı. Bölgede yapılan aramalarda başka bir şey bulunamayınca aramalara son verildi. Uzun yıllarO zamana kadar devam eden soruşturma, 2016 yılında dosyanın kapatılmasıyla sonuçsuz kaldı. Ancak daha sonra basına konuşan bazı yaşlılar FBISorumluları soruşturuyorum gizlenmişolarak yürütülmeye devam edildiğini iddia etti.

Olay basına yansıyınca gazeteciler hava korsanının ismini yanlış anlamış ve Dan Cooper olarak bilinen hava korsanına DB Cooper denmeye başlamış ve bu durum ilerleyen yıllarda alışkanlık haline gelerek olayın yaşanmasına neden olmuştur. ‘DB Cooper davası’ olarak anılacaktır.

Adı uçağın arka kapısına verildi

Olayın ardından, başta Boeing 727 tipi uçakları hedef alan kaçırma olaylarında artış yaşandı. Yetkililer bu duruma karşı önlem almak için uçağın arka tarafındaki kapıda bazı düzenlemeler yaparak, uçuş sırasında kapının açılmasını imkansız hale getirdi. Düzenlemelerin ardından uçağın arka tarafındaki kapıya ‘Cooper Door’ adı verilmeye başlandı. Korsan olaylarının artması nedeniyle havalimanlarında yolcu bagajlarının kontrol edilmesi uygulaması hayata geçirildi.

habergevas.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu